Kartosský gambit – Dějiny píší vítězové!

Kartosský gambit – Dějiny píší vítězové!

Z psance je najednou hrdina!

Daniel Mahan, nadějný specialista si kvůli klukovské sázce musí odpykat pár let za mřížemi. Jenže věznice jsou přeplněné, a tak se ke slovu dostává pokrok moderní doby. Je přiřazen do virtuálního dolu, kde se má osm let lopotit nad těžkou prací. Nicméně, by to nebyl on, aby se z každého problému hned tak nevyvlékl. Postupnou pílí si vylepšuje reputaci u vězeňských dozorců, díky čemuž získá unikátní příležitost, částečný lístek ke svobodě. Otevřou se mu dveře do klasického herní dimenze, kde je oprávněn pobývat po zbytek svého trestu odnětí svobody pobývat coby klasický hráč, jediné, co ho prozrazuje je příšerná rudá čelenka.

Jeho kroky ho zavanou do malé vesničky Beawick, rozkošná krajina, pár domečků s doškovými střechami. Nic neobvyklého, zkrátka místo, kde lišky dávají dobrou noc. Kromě procházek do lesů a návštěvy místních starousedlíků se tu nic moc podnikat nedá. Avšak první dojem je opravdu klamnou záležitostí. Tiché místečko skrývá děsivé tajemství v podobě obrovské příšery, která vesnici i její lid demoluje, krade jim dobytek a děsí jejich ratolesti. Zdá se, že šaman je tím posledním, kdož může sjednat nápravu, dokáže se postavit příšernému zlu a uspět?

Neohroženě jsem vstoupil do portálu a připravil se na následující měsíce strávené v guvernérově blízkosti. Tři měsíce, po které mu budu vydán na milost, nedávaly důvod k oslavě. Nechtěl jsem se v žádném případě podvolit, padat na kolena nebo se před tím výtvorem vývojářů krčit jako nakopnutý pes. Ta upocená žába mi může políbit prdel. Ať zapomene na figurky orků válečníků. Nepovolím, ani když mě bude chtít podplatit třeba světovým mírem, láskou nebo spoustou peněz. Nebojím se ani fyzických trestů. Propuštění vězni nemohou být bezdůvodně fyzicky trestáni nebo týráni, tím jsem si byl jistý. Máme přece svá práva, ačkoli dost omezená. Systém hry moc dobře ví o vypnutých smyslových filtrech, takže se není čeho bát. Co má být k čertu tohle?

Zpráva pro vězně! Získal jste respekt dozorců dolu Pryke a budete přesunut do hlavního herního světa.

Máte možnost vstoupit do adaptačního scénáře: Guvernérův hrad. V guvernérově hradu musíte zůstat po dobu: 2 měsíců a 26 dnů. Vaše role: Hradní řemeslník. Podmínky: osmihodinový pracovní den, po šesti odpracovaných dnech máte nárok na jednodenní volno, týdenní plat, provincii Serrest odevzdáte veškeré předměty, které po dobu adaptačního scénáře vyrobíte, možnost zvyšování všech profesí až na třicátou úroveň včetně – hrazeno guvernérem.

Odměna za zúčastnění se nabídnutého adaptačního scénáře: respekt provincie Serrest a dva vzácné předměty. Pokud adaptační scénář odmítnete, systém vás přidělí do náhodné osady v císařství Malabar a vaše reputace u provincie Serrest se sníží na úroveň: nenávist. Máte zájem zúčastnit se adaptačního scénáře Guvernérův hrad?

V.A. Mahaněnko- Kartossý Gam.

Originální název: Gambit of the…
Rok vydání: 2018 (originál vydán 2013)
Počet stran: 320
Vazba knihy: Měkká
Nakladatelství: Fantom Print

Staré legendy a mýty povstávají z popela zapomnění!

LitRPG je, jak se zdá hitem roku 2018, útočí na potenciální čtenáře doslova ze všech koutů. A co je vskutku zvláštním faktem, oba nejznámější autoři pocházejí z Ruska. Za několikadílnou sérii „Cesta šamana“ stojí Vasilij Mahaněnko, jehož druhou knihu vydalo nakladatelství Fantoprint. Jenže, to ještě zdaleka není všechno, jelikož si pro své příznivce nachystal celkem devítidílné dobrodružství, se kterým hodlá dobít nejeden knižní žebříček.

Oproti úvodu do série, který se nesl spíše v duchu seznamování se s prostředím a postupným, pochopením, jak se věci mají a sžíváním se se všemi charaktery. Druhý díl nezahálí a vrhá vás přímo doprostřed dějové linky. Jste vydáni napospas hlavnímu „rozhraní“ a teprve v něm začíná ta pravá a nefalšovaná jízda. Klany, draci, magie, to jsou jen střípky toho, co autor tak bravurně sype z rukávu. Staří známí se opět dostávají ke slovu, i když trochu okrajově, protože prim patří především novým charakterům, jež budou v budoucnu opravdu nepostradatelní.

 „Nerad bych byl příživníkem. Pokud bych vám mohl s něčím pomoci, jen mi řekněte a já to provedu. Můžu nosit vodu, sekat dřevo nebo okopávat zahradu…“

„To ne, o to se postarají mí pracovníci. Předák píše, že nejste nováček ve vaření,“ Elizabeth se odmlčela a já jsem ztuhl v očekávání. Úkol spojený s profesí! To je sen každého hráče! Nedokážete si ani představit bonusy, které se k takovým úkolům vážou! Elizabeth zaváhala, ale po chvíli to vypadalo, že se rozhodla a řekla: „Nejsem bohatá žena, proto nezvládnu krmit další ústa. Budete se o svou potravu starat sám?“ Její pohled sjel na mou červenou čelenku a dodala: „Chci vás také požádat, abyste bez pozvání nevstupoval do mého domu.“

Zpráva pro hráče! Byl vám zamezen přístup do domu Elizabeth, vdovy po bývalém předákovi Beatwicku. Pokud porušíte tohle omezení, bude vám zaznamenáno jedno porušení podmínečného propuštění. Přejeme příjemnou hru!

Elizabeth se otočila a vrátila se do domu. Zůstal jsem na verandě smutně stát. Tak jsem se těšil na nějaký úkol a na NPC, které se ke mně bude chovat přátelsky… Jak jsem mohl zapomenout na svou čelenku? Díky ní mě budou ostatní podezřívat. Bývalý kriminálník, co jste čekali? Co kdybych začal všechny okolo zničehonic zabíjet nebo všem krást peníze? U těch bývalých zločinců nikdo neví! Postup na vyšší levely nebude až tak úplně jednoduchá záležitost. Přitom jsem měl v plánu během následujících tří měsíců získat plněním nejrůznějších úkolů alespoň deset nebo i dvacet levelů. To je smůla. S tak prekérní situací budu muset co nejrychleji něco provést.

Epická herní sága nejen pro nadšené gamblery!

Kvalita a umění psát se rozhodně nezapře. Nové prvky, které tak krásně dokreslují už tak znamenitě vybudovaný exteriér nenechají žádného milovníka fantasy v klidu. Najdete tady všechno, co milujte. Od okřídlených tvorů, až po dechberoucí schopnosti. Sympatické charaktery, kteří se rozhodně nechovají divně, dětinsky, ani střeštile už jen dokreslují celkový čtenářský zážitek. I když je pravda, že snaha celý příběh zamotat a splést dohromady, místy způsobovala trochu nešvár. Jelikož jste se snadno mohli ztratit ve jménech a ve vztazích charakterů k sobě navzájem.

Toto dílo má mnoho kladných stránek a rozhodně studnici potenciálu. Ovšem i pár much by se v něm našlo. Jistě každého vytočí, když je ze své oblíbené knížky násilím vyrván uprostřed epické chvíle, a právě tento nešvár se bohužel spisovateli nepovedlo zvrátit. Konec totiž působí opravdu značně nelogicky, jako by byl šitý horkou jehlou. Jistě, jedná se o ságu na pokračování, ale i tak. Tohle si prosím pro příště odpusťte, nebo nebohý fanoušek dostane infarkt. I přes tento drobný škraloup se jednalo o skvělé čtivo!

Když jsem se prohrabal předměty, vložil jsem je zpět do batohu, popadl jsem paličku a vydal se do noci. Vývojáři Barliony dobře věděli, že mnoho hráčů má čas na hraní jen později večer. Z toho důvodu byly noci jasné s docela dobrou viditelností. Udělal jsem pár kroků od vchodu do altánu a zaklel jsem. Já mám teda štěstí! Beatwick asi byl na seznamu těch několika míst, kde noci nebyly tak úplně jasné! Neprostupná temnota přikryla vesnici jako deka a viditelnost byla omezena jen na pár kroků. Plán najít důl vzal za své. Neměl jsem chuť klopýtat neprostupnou tmou. Posadil jsem se na lavici, opřel se o zeď a zavřel oči. Neozýval se štěkot ani křik NPC, které teď pokojně spaly ve svých domovech. Noc byla jako stvořená na vycházku a dýchání čerstvého, čistého vzduchu přinášejícího vůni borovic či jedlí a kyselý pach nějakého zvířete. Zvířete? Okamžitě jsem otevřel oči a jen několik metrů před sebou spatřil nerozeznatelný mrak, ze kterého mým směrem žhnuly rudé oči. Co to…? Vybral jsem ten mrak a snažil se zjistit jeho vlastnosti. Potřebuju vědět, co mám dělat!

Vlastnosti objektu: skryté.

 Skryté? Jak je to možné? Skrývat vlastnosti stvůr bylo v Barlioně nemožné. Minimálně doteď. Celá hra byla postavena na schopnosti zjistit vlastnosti stvůry, aby proti ní mohl hráč zvolit tu nejlepší možnou taktiku. Musím se podívat do manuálu nebo na fórum. Které stvůry můžou mít skryté vlastnosti a jak je to vlastně vůbec možné? Na to bude čas později, právě teď mám k řešení palčivější problém. Co ta věc přede mnou chce? Pochyboval jsem, že by ta ke mně stvůra cítila přátelské pouto. Dalším z mnoha pravidel Barliony byl fakt, že agresivní stvůry měly rudé oči. Neutrální nebo přátelské stvůry mohly mít jakoukoli jinou barvu očí, kromě rudě červených. Na mě hleděly dva rudé světlomety a budoucnost se zdála být velmi nejistá.

E-knihu zakoupíte na těchto stránkách:

Odkaz na knižní blog autora recenze:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *