Hodnocení:
4
On 5.11.2018
Last modified:5.11.2018

Souhrn:

Hledáte pohodový příběh na podzimně zimní dny s čajem nebo kakaem pod dekou? Chcete si odpočinout od erotiky, detektivek, thrillerů nebo čehokoli jiného? Vánoční pohlednice nebude krokem vedle.

Napadlo mě, že si odpočinu od erotiky, detektivek, thrillerů i pana Kotlety a zkusím něco úplně jiného. Ano, stále se snažím plnit svůj nápad zkoušet nové autory. A snad i proto mě zaujala právě tato kniha. Nebo za to mohl obal? Možná anotace. Rozhodně to celé znělo něžně a s podzimem na krku a svátky za dveřmi mě taková nostalgicko něžná nálada často přepadá. Toliko k tématu výběr.

Po otcově smrti zůstanou Alice a její těžce nemocné matce jenom dluhy. Obě truchlící ženy jsou odkázané jen na neochotnou podporu nepřející tety Jane. Ta se však snaží nepohodlného břemene co nejrychleji zbavit a pokouší se Alice provdat za svého mnohem staršího příbuzného. Teta ji navíc nechá zaměstnat u svých zámožných známých jako učitelku a vychovatelku, aby si Alice vydělala na byt a stravu.

Malá Flora je však rozmazlená a nezvladatelná a Aliciným jediným spojencem je pohledný strýc Rory, který se posléze rozhodne uplatnit Alicino výtvarné nadání ve své polygrafické dílně. Ne každý jí však úspěch přeje, a když se ji její nepřátelé snaží zdiskreditovat, Alice nezbývá než věřit, že ji před nadcházející nepřízní osudu zachrání právě ona vlídná, sváteční nálada Vánoc…

Autor:  Dilly Court

Originální název: The Christmas Card

Nakladatelství:  Baronet

Žánr: romantika

Rok vydání: 2018, originál v roce 2016

Počet stran: 376, ebook ve formátu epub 340

Série: žádná

Překlad: Jiřina Stárková

Očekávání:

Nulová. Nebo jinak, ať to nesmetu jen jedním slovem. Žádný velký zázrak. Dvě slova, lepší? Ok, pokus číslo tři. Taková ta opakující se klasika: aby mě to bavilo, hrdinové mě neštvali, příběh měl hlavu a patu. Možná špetka napětí by se šikla. Minimum klišé… to už si trošku vymýšlím! Spokojím se i s průměrem, v nejhorším!

Skutečnost:

Myslím, že se vlastně splnilo od každého trošku.

Jako první mě zarazila věc, kterou jsem nikde zmíněnou nenašla, proto bych vás nejspíš měla varovat velkým nápisem BACHA SPOILER! Z neznámého důvodu jsem na základě anotace předpokládala, že se děj bude odehrávat v současnosti. Chyba lávky, moji milí – krásné 19. Století. K tomu Londýn. Mé srdce plesá.

Děj je tak čtivý, že zdatnější jedinci knihu slupnou za odpoledne a ještě budou mít chuť na zákusek. Pro mě to bylo na trochu delší boj, ale každý jsme na tom co do podmínek a času jinak, proto mě rozčiluje, pokud se někdo do někoho naváží, že kdyby chtěl, víc času na čtení by si našel. Čtení není povinnost a každý jsme jiný. Lidé zapomínají na kouzelné slůvko respekt.

Jedno velké plus bych ráda knize udělila. Minimum klišé. Ano, jedno tu je. Už od začátku se dá vytušit, s kým hlavní hrdinka skončí. To je u romantických knih pro ženy vcelku standardní jev. Zbytek je však tak krásně pomotaný, zamotaný, zakamuflovaný a napínavý, že vám to malé „rozhořčení“ vynahradí. To mi můžete věřit.

Opět s některými postavami sympatizujete, jiným přejete, aby je na ulici přejel kočár, a další vás neskonale baví. Ideální rozložení, dle mého názoru. Všechno plyne, dialogy fungují, konfrontace a interakce mezi postavami rovněž. Sem tam nějaký ten zvrat a já vůbec nevidím důvod, proč se sáhodlouze rozpisovat, když je vše tak jasné… za čtyři a konec diskuse.

No dobrá, to by ode mě nebylo hezké. Hledáte pohodový příběh na podzimně zimní dny s čajem nebo kakaem pod dekou? Chcete si odpočinout od erotiky, detektivek, thrillerů nebo čehokoli jiného? Vánoční pohlednice nebude krokem vedle. Tahle novinka od Baronetu mi udělala opravdu radost. Z výběru jsem byla trošku rozpačitá. I Zuzka z palmknih se mi divila. Ono není divu – po Kotletovi a Carterovi najednou tohle? Tak hlásím, že spokojenost hraničící s nadšením!  Sondovala jsem, že od autorky vyšly ještě dvě knihy v češtině. Sakra, zase se mi ten seznam o něco rozšíří – to je… a teď váhám… k vzteku nebo nádhera?!

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji eshopům Palmknihy – eReading

Knihu si můžete zakoupit zde:

Autorem recenze je Kateřina Dušáková (Vendi