V posledních letech jsme obklopeni souslovími „osobní rozvoj“, „hardcore training“, „firemní teambuilding“, „pozitivní myšlení“, „tah na branku“, „style“… Žijeme v rychlém světě s full HD rozlišením a každá pochybnost, chybné gesto, rozpaky, neurčitost a zaváhání se nám krutě nevyplácí.
Milujete svou rodinu a rodina miluje vás? Výborně, ale stejně je potřeba mít naklizeno, protože v reklamě na Cilit se všechno jen leskne. Je potřeba mít nakoupeno – aktiv, bio, health and beauty, fit, without fat, smart and clever, nakupovat do EKO tašky, přijet domů úsporným EKO vozem a věci vyskládat do lednice, která je chytřejší, než telefon. A mnohdy i chytřejší než já. V práci – ať už je koníčkem, zaměstnáním, nebo dřinou, denně komunikujeme s charaktery nevyzpytatelnými, stíháme dead line, běháme z brainstormu na meeting a nakonec radostně taháme za jeden provaz na teambuildingu. Večer pustíte televizi a šantánová diva vám povídá, že někde v Indonésii žije žena s nejdelšími nehty na světě, že pudl v Opavě vypadl ze druhého patra, a že fit and health USA musli tyčinka, na kterou právě před chvílí běžela reklama, je z polských otrub lepených rakovinotvornou syntetickou hmotou lakovanou narůžovo.
Je to náš svět, naše tempo, náš život. Netřeba ovšem žehrat paušálně – ono je totiž příjemné mít v krámu výběr, moct cestovat kam jen prst na mapě člověk spustí, mít možnost studovat zajímavé obory a setkávat se se zahraničními kolegy, předávat si životní zkušenost a růst. Zkuste si najít na ten svůj růst čas. Zapomeňte ráno na otázku „Kolik je, že už ten krám zvoní?!“ Vzbuďte se s tím „CO DNESKA VYHRAJU?“ a běžte si za svým. Vlastním tempem, ale cílevědomě.
Jestli se chcete vyznat v době, v sobě, naučit se jak vstávat ráno s úsměvem na rtech, jak překračovat hromady banalit: špinavého prádla, rádoby cool a fit jídla, (ne)důležitých meetingů a jak se tím krokem přibližovat ke svému cíli, snu – můžete si otevřít některý z našich titulů. A klidně i ráno, s úsměvem a na toaletě.